23 juli 2010

TGIF

Bild från gårdagens superroliga jobb på jag åkte på bisonsafari ute på
Wrågården för att kolla på bland annat den här bjässens nya kalv.


Äntligen den dagen i veckan som är den enklaste, snabbaste och mest smärtfri på jobbet. Fredag.

Jag hatar att jag känner så. Jag vill inte vara en sådan som lever för helgen eller för ledig tid. Jag vill kunna ha lika trevligt och vara lika avslappnad på jobbet och vardagskvällarna som jag är när jag är ledig eller när det är helg. Jag har alltid försökt uppmuntra andra till det när jag märkt hur de räknar ner dagarna ända från söndag kväll eller på måndag morgon till att de blir lediga fredag eftermiddag. Jag tror inte heller det är sunt för oss.

Om man hela tiden går och längtar efter saker som ligger framöver tror jag att man glömmer att leva i det som är nu. På din lediga söndag kommer du redan längta efter nästa lördag och så går du bara hela veckan och väntar på att få göra vad du vill en hel dag; sova, äta, campa; you name it.

Jag vill inte vara så! Måste försöka glädja mig i mitt arbete och leva dagen fullt ut, tänk vad tråkigt om man bara går hem och lägger sig i soffan, gör en matlåda och lägger sig. Är det inte roligare då att försöka träffa vänner, umgås ha trevligt, göra lite nytta därhemma och sen sova glad, nöjd och trött?
Det tänker jag satsa på i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar