08 november 2009

Göteborgs kalla nätter. och en dikt.




Du är stormen i en vindstilla tanke

fångad under havets lugna yta

allt är ouppnåeligt, det jag är räcker inte

vattnet rusar, skriker, vägrar sluta ryta


hjärtat i mig vägrar ge upp det lilla hopp

som är det som åter gör mig svag

jag behöver bara sätta stopp

för flödande känslor i oändliga vattendrag


uppgiven under lungna stormande hav

blir ovissheten för stark och jag drabbas

står inte ut med de galopperande känslor allt gav

erkänner min svaghet och låter mig omfamnas


_____________________________________________



Skrevs förra veckan. Skönt att skriva lite dikter igen.


Japp, håller till hemma i mitt Göteborg, än en gång blivit utdragen från min lägenhet för att fota tillsammans med Gustav. Men jag förlåter honom för att ta mig ut i kylan. Jag slipper ju i alla fall betala bensinen :)


På onsdag ska jag operera ut en av mina visdomständer i underkäken.. Tycker det är jättejobbigt att tänka på alla sprutor och den timmen som jag ska spendera i tandläkarstolen. Men människan har överlevt värre antar jag. 


Hannahwords

1 kommentar: