03 augusti 2010

Holga Holgersson har fött fram sina första barn

Min vackra gula, blå och rosa kamera, Holga Holgersson, har nu fått sin första rulle framkallad. Den var skitkass! Fick betala 150 kronor för framkallning, kontaktkarta, scanning och bilder digitalt på skiva. Har någon ett billigare alternativ så säg gärna till!

Det finns dock några bilder jag gillar så jag lägger upp dem. Kan för övrigt säga att jag bara hittade 120 mm färgfilm med ISO 100 och kaaaan ha varit lite optimistisk med ljuskänsligheten. Alla negativ var typ för mörka, men vad finns det som inte photoshop kan hjälpa?

Projektet fotona kommer från är då jag med en lekfull kamera fotar platser från min barndom som har betytt mycket eller som är roliga minnen.

De två första bilderna är helt klart mina favoriter. Den första visar den gamla ishockeyrinken, som inte längre är i bruk, där jag åkte skridskor när jag var liten. I den andra bilden är det den blåa bilen som har fokus. Den har stått där så länge jag kan minnas! Syns lite dåligt på bilden men titta noga så ser du hur mossa växer runt bilen.


1 kommentar:

  1. vart skickade du filmen? jag tycker fotokompaniet har hyffsade priser om man bara ska framkalla. tips numero uno om du märker att du vill leka mycket med holgan är att köpa en skanner typ CanoScan 8800F för tvåtusen pix. efter lite mer än 20 filmer så har du tjänat in vad du lagt ut på skannern och det blir bara billigare :)

    SvaraRadera