29 juni 2010

Likkistor och bröllopsbilder

Jag har idag jobbar min andra dag ute på Fredahls (likkistfabrik där jag sommarjobbat varje sommar sen jag var 15) det är slitigt för knäna och varje morgon och kväll har jag jobbångest (varje och varje har vart två arbetsdagar av 10 liksom) men när jag väl är där och det har gått några timmar flyter dagarna förbi hur lätt och snabbs som helst. Älskar att stå där och pilla med barnkistor och urnor och lyssna på radio och bli mobbad av Erland (tjock gammal busgubbe som skämtar om allt, han bästa skämt första dagen var denna; jaaa snart ska elefanten i min mage ut, snabeln är redan ute, jag dog).

Igår skrev jag en låt till en av mina dikter från viebäckstiden. Mats säger att jag sjunger bra. Det gillar jag. Jag planerar en stor överraskning för alla, även mig men jag kan ju inte säga vad det är då blir det ju inget kul sen!


Här kommer hur som helst lite mer bilder från Emma och Pelles bröllop den 19 juni, håll tillgodo.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar