29 december 2009

Lyckat Hannah, lyckat.

Ja. Jag har hört att det är en lyckad dag för mig idag. Eller kanske INTE.
Jag var på Rekordmatchen igår på Ullevi mellan Färjestad och Frölunda, en tung förlust men anyway, därför var jag i Göteborg idag på morgonen. (Där genomfördes förresten en mycket stor bedrift! Jag fick in min proffskamera genom kontrollen in på matchen fast man inte får det haha! *seger*)

Den började åtminstone på sämsta möjliga sätt. Mina två väckarklockor ringde inte, men som tur var hade jag bett en polare som börjar jobba tidigt messa mig klockan sex så jag kom upp. Jaja, Göteborg.. Så idag fick jag åka tidigt för att komma till jobbet (Falköpings Tidning) i någorlunda tid. Jag skulle åka med tåget 08.02 från stationen. 07.40, japp då satt Hannah vid spår tre och väntade på att tåget från Skövde skulle rulla in. Där har vi problemet.

När jag kollade vilket spår det skulle gå från kollade jag på Ankommande inte Avgående så jag satt i 20 minuter med ryggen mot tåget jag skulle åka med och när jag satt mig på det ankommande tåget från Skövde ser jag mitt egentliga tåg rulla sakta ut från stationen 08.02 och medan tåget jag satt på var helt tomt då insåg jag mitt misstag. Eller egentligen inte...


...först skällde jag surt på tanten som satt i SJ kundtjänst (när jag var tvungen att köpa en ny biljett) för att de inte skrivit upp rätt spår (oops, my misstake).. Så det blev en timmas väntan i Göteborg innan jag kunde hoppa på nästa tåg mot Falköping.
, på tåget, insåg jag mitt misstag, stackars SJ-tant :)

Nu sitter jag på redaktionen och har inte mycket att göra för tillfället, men det blir massor om en timme så det är okej ändå.
Vart ute och fotat en sväng;


Hannahfailiure

1 kommentar:

  1. det är inte alltid lätt att åka tåg ensam ;)

    SvaraRadera