06 juni 2009

Student med kyssar och drömmar om ingenting

Så var ännu en student förbi.

De vandrade i spöregn och hagel från skolan någon kilometer ner på toget med lärarna utklädda till allt möjligt sittande på vagnar i kortégen. Jag mötte upp med mina gamla klasskompisar från gymnasiet Albin och Liza några minuter, människor jag älskar er så mycket! Hängde på studenterna spadar och krattor (med Linder som assistent för att hålla ordning på alla snören) och efter torget strögade de på sina lastbilsflak och efter traktorer. I spöregn och hagel. Någon åkte i den rosa, pimpade husvagnen utan rutor med rubrik "partywaggon" som på något sätt lyckas vara med varje år. Själv drog jag runt i den högerstyrda Evo'n med min assistent några strög (än har jag inte fått köra men den lyckliga dagen kommer kanske på måndag?).

Sedan var det dags att åka hem och fira med släkt och vänner. Jag drog kosan mot min Pontusvän och han fick en jättefin present av mig i form av ett flytta-hemifrån-startkit; 8 toalettrullar, 4 tandborstar, 2 luktagottsprutor till toaletten med refill, 4 dammtrasor, 8 tvättsvampar, en stor flaska diskmedel, toaborste, tvätthandskar i plast och lite småsaker till. Men oh vad glad han blev pöjken!

Efter Ponta blev det Emil en kort sväng där jag sa hej, grattis och tog en vindruva för att Emil tvingade mig.

Fort vidare till Anna där jag träffade massa härliga människor som jag inte sett på länge. Det blev en kväll med mycket skratt, volleybollspel och frukt.

Festen i Plantis blev en kväll där hundratals studenter fick känna på kärlek, svek, smärta och glädje. Det var ändå en ganska lugn kväll med mycket poliser och morson på sta'n i omlopp. Jag själv var där med "Kyrkkaffe" och delade ut kaffe, te, saft och bullar. Jag blev inte kvar där särskilt länge i tältet, hängde med studenterna och bjöd på bullar.

Borta vid amfiteatern gav jag en del av min studentpresent till en kär vän kl 01.24. En av de gladaste stunderna på hela året efter all skit och depression som vart. Mysigt och glädjande. Så det blev visst lika mycket en present till mig som till Dig. Tack Du!

Hannahwords

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar