01 juni 2009

solbränna med Evolution V


Ut i solen på förmiddagen. Fick ett ryck och ville dra och bada. Så jag ringde Linder och vi tog hans Evolution V till Bjärsjön utanför Broddetorp. Det var inte jättevarmt, men hey, jag lever! (bildbevis kommer i slutet av sommaren i ett samlat material)

Vi låg där länge och snacka och njöt i eftermiddagssolen. Tänk vad mycket man har att vara tacksam över.

Vi drog in till stan igen och jag drog en kycklingrulle, så SJUKT gott, fast det tyckte inte plånboken... Sen fick vi i alla fall för oss att dra till Panka så där badade vi också, fast Linder var bara i och vände, om ens det haha.

Alex ringde och helt plötsligt satt vi med våtdräkt i bilen påväg mot Mariestad för att möta honom vid Göta Kanal. Wakeboard efter bil (!) var vad som väntade. Jag låg i bakluckan i Alex Volvo 740 kombi och fotade med öppen baklucka. Två vänder blev det, en för Alex och en för Linder. Några som bodde på andra sidan agerade 'förstummad publik' och klappade i händerna. Underbart.

Hoppas det blir fler liknande tillfällen! Vi drog en Donken efter det med hela gänget som var med Alex också. Däribland min underbara Gabriella! Så kul att träffa min flicka.. <3 saknat.

I Evo'n påväg hem vart jag ganska trött. Jag lutade mig tillbaka och lyssnade på en klassiker. Satt på vänster sida i fram eftersom att bilen är högerstyrd. Jag nästan somnade till musiken, både från stereon och från den fantastiska bilen. Sen bara slog det till. Vi åkte rakt in i en vägg med kobajslukt och man visste att vi snart var framme i Falköping igen :) Tack Linder för en jättehärlig dag, let's make it a good habit!

Jag har kommit fram till hur underbart mitt Skaraborg är. Vi har vackra sjöar, härliga skogsmarker, massa fotomöjligheter, nordens längsta strög, alla sorters biltokigt folk och glada sommarentusiaster. Jag har blivit ganska brun idag ( ^^, ) och det bara ökar min kärlek till Falköping. En remixad textrad från Håkan får avsluta detta inlägget;


"Jag vet det låter konstigt när jag säger det
men jag är kär i den fulaste 'staden' i världen"


Hannahwords

- idag med ett lyckligt hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar