27 september 2010

Dansbandskampen, bröllop och EMD

Mycket som händer nu. jag har fått praktik som kameraassistent på Dansbandskampen som produceras av Baluba och kommer vara upptagen med det varje lördag som det sänds på TV. Håller du utkik kanske du kan skymta mig på dansgolvet där jag försöker hålla dansande par borta från kamerasladden. Vi är ute och filmar mycket på skolan. Dagarna efter redigerar vi och lär oss arbeta i Avid Media Composer. Det är kul men är upptagen väldigt många kvällar, det är lite jobbigt. Imorgon ska jag på studiebesök på Viasat helt själv inför eventuell praktikplats där nästa år. Ska bli väldigt spännande! Den här helgen fotade jag mitt sista planerade bröllop för i år och det hölls i Göteborg så jag åkte dit över dagen. Där fotade jag Maja Wennerstrand och Patrik Dehlfors inför och under vigseln, de var hur vackra som helst. De vigdes inne i Palmhuset i Trädgårdsföreningen. Det är som ett växthus kan man säga med massa palmer, jättevackert. I söndags hade jag tänkt redigera alla bröllopsbilder som jag borde fixat för längesen, men jag kom inte till skott så tidigt som jag hade velat. istället blev det Mediamarkt med Mats, Johan och Frida. När vi hängde på varuutlämningen kom Mediamarkts egen helikopter med EMD i lasten. Skitkul att se, vi stod typ 15 meter från helikoptern när den landade, det blåser faktiskt lika mycket som på film, jag höll på att blåsa bort, skitcoolt! Men jag kom hem till slut och idag efter skolan gjorde jag klart bröllopen. Nu ligger de på CD i varsina vadderade kuvert som ska iväg med posten imorgon. Idag och igår redigerade jag tre bröllop; Emma & Pelle Joelsson, Emma & Emanuel Tjus och Maja & Patrik Dehlfors. Här kommer lite bilder från deras fantastiska dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar