06 maj 2010

Italien över helgen..? ja okej!

Jag har lyckats vinna en tävling i Italien utan att anstränga mig. Jag är ju rolig. Brukar bara leta lite tävlingar ibland och skicka lite bilder sen har jag ju liksom ingen koll för jag brukar bara skicka bilder jag redan har och tar inte nya för temat liksom.

Men i alla fall fick jag mail igår från tävlingsledaren som bara: you are he winner in out competition "FROM A TO B journalism AWARD" in the photo section, con gratulations! (om du klickar på tävlingen namn kan du se schemat, jag kommer delta i delen den 8 maj som heter Urban Mobilities; from city to city där jag mottar ett pris och även i "Homeless Bologna" Tour.)

Först bara verkade det skitskumt och spammigt tyckte jag men efter att ha mailat med duden, addat han på facebook och pratat kort med honom över telefon fattar jag att det är på riktigt! Galet häftigt och grymt för mitt CV.. So I am going!

Så imorn bär det av mot Skavsta med min redan betalda biljett (de står för resa och boende) och sen är jag i Italien från fredag till söndag. På söndag är det min födelsedag, kan det bli bättre än att fira den på gatorna i Bologna tillsammans med världens coolaste människa och världens vackraste kameror?


Vinnarbilden var från Rumänien föreställande en liten flicka hållen i sin systers armar,
med tårarna som snart rinner utför kinden.

Hannahpictures


2 kommentarer:

  1. Nice!!!! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Det är du värd min goa Hanna, du är bara så bra
    Göteborgs mamman

    SvaraRadera