21 april 2009

Lilla Journalist priset!?

Har sitter jag i Mombasa! Har just lamnat Hampus och Moa pa Diani Beach och sjalv varit i slumomradet Kiberani. Jag sitter just nu pa en skola som hoppets stjarna har startat och har fick jag lana lite internet! Mombasa ar varmt men inte lika hett som for en vecka sedan nar jag var har sist, nu blaser det lite mer ocksa. Regnet kan komma nar som helst, men hittills duggar det bara ibland.

Fick just supergladjande nyheter via mailen! Jag har en finalbild med i Lilla Journalist-prisetgalan! Tavlingen heter UNGbild och min bild ar tillsammans med tva andra utvald att tavla om forstapriset. Har ar en kort del av mailet:

"Juryn som valde ut din samt ytterligare två bilder utav 1100 tävlande foton består av branschkunniga som Roger Turesson, bildchef Dagens Nyheter; Robban Andersson, fotograf Expressen; Susanne Hamne, DN marknad: Erik Sjögren, Bakom Rubrikerna på DN/Expressen; Philip Ahlbom, Ung Media och Erik Hellsing, Unga Fotografer detta är givetvis ett enormt erkännande för dig som fotograf!"

GRYMT HAFTIGT! Men nu ska jag snart dra mig mot tagstationen. Nar vi akte taget hit i fredags natt sa blev det forsenat 8 timmar! pa en resa som normalt sett ar 15 timmar, blev det sjukt jobbit att aka tag i 23 timmar! Annu jobbigare ar det ju att veta att x2000 dar hemma tar samma stracka pa 3 timmar.. O_0 Hoppas inte taget ar lika segt inatt (motande taget hade sparat ur forra gangen det var darfor).

29 narmar sig och jag vet inte om jag ska bli glad eller ledsen. Jag langtar till Torbjorntorp och bara slappa! Men det ska bli kul med klasskompisarna i skogen och sedan sommar! Det jag langtar mest efter dock, ar FILMJOLK!! aaah! Filis med hallonsylt.. gah.

Hannahwords

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar