24 december 2008

Har Tomten fått FNATT!?!?!?!?


Okej att Tomten har special feelings för mig eftersom att jag alltid får ett paket under natten innehållande en morgontidning, exempelvis Kalle, Fantomen, Bamse eller en fototidning, med lite smått och gott till som till exempel ett par clementiner eller äpplen.


Men i MORSE? VAD tänkte Han på då, vår store gode Glädjespridare från Finlands skogar? Jag börjar som vanligt slita upp den första härliga julklappen, man vill ju ha lite mysig morgonlektyr så man kan ligga och gosa ner sig i sängen, med mitt äldsta medtagna gosedjur Ludde vid min sida (redan där är det väl fel egentligen. Ludde ligger hemma i Viebäck och fryser alldeles ensam i en stor kall säng, utan mig).

Men i alla fall. Jag öppnar paketen, som Tomten inte ens slagit in ordentligt och där börjar min första misstanke. Upptäcker dessutom att paketet är alldeles platt.. såvida det inte innehåller ett skivat päron är det uppenbarligen ingen frukt i.. Jag menar.. det är ju inte så att jag slutar tycka om frukt bara för att jag fyllt 20, det borde väl Tomten om NÅGON förstå!?

Jag drar av julklappsappret och drar ut en.. en... HUH??

..MY LITTLE PONY-tidning!?

Överst på tidningen står det med barnsligt teckensnitt; "Till dig: Fotohängare" så jag kollar in fotohängaren i min stora besvikelse och ser.. ett rosa snöre föreställande lina med fyra rosa klädnypor på.. Inte nog med det utan PÅ varje ROSA klädnypa.. sitter en papp-bit med My Little Pony-motiv på, varav en lossnat från dess klädnypa.


Jag slängde givetvis tidningen ifrån mig och somnade om, arg och besviken.

Dagen gick och familjen har kommit, ätit, kollat på Kalle, bytt julklappar, ätit gröt och åkt igen.

Nu när jag senare ikväll satte mig i min säng för att prata med underbara vänner (nöjd och glad med mina julklappar från dagen), slängde jag en kik innuti tidningen med stort obehag. OH GOSH! TOMTEN ÄR EN FREAKING IDIOT!! Okej.. för att ni enklare ska få en bra bild av SANNINGEN annat än enbart mina ord, kommer här ett litet bildspel med förklarande bildtexter.

Här har vi då omslagsbilden. Högst upp ser ni den förtjusande texten om fotohängare.



Här är en av de minst besvikande och upprörande pysselsidorna, dock med alldeles för barnslig framtoning och för enkla fel så som att "Cheerilee" som Ponyn heter saknar en NÄSBORRE. Detta är alltså finn fem fel, eller som de kallar den "Hitta felen" även detta i samma "Pollux"-teckensnitt som på framsidan.


"MÅLARSKOJ *i bubblan* Pinkie Pie älskar att hoppa i höstlöven. Färglägg den här bilden så fint du kan."Nä. det skulle Tomten ha tänkt på INNAN jag fick den.. JAG HAR INTE RITAT MED KRITOR PÅ TIO ÅR.. jag skulle fått kritor till.


"Prick till prick" Här blev jag till en början faktiskt riktigt riktigt glad och var nästan beredd att kanske om möjlighet gavs, förlåta Tomten för att Han förväxlat mig med min 7-åriga systerdotter. Men så upptäcker jag hur ofantligt lätt den är. Kolla. Jag till och med tog mig tid och fyllde i den demonstrativt i photoshop. Lätt och FUL.

Ni får oh kära ÄKTA medlemmar av 20LS ursäkta er oerhört upprörda men dock trogna hoe för detta argsinta och upproriska inlägg. Men när jag fick klartecken från chifen att göra ett inlägg, kunde inte ens förödmjukelsen att kanske inte få några julklappar nästa år då jag hängt ut Tomten på detta sätt, hindra mig. Nu är det gjort, och jag ångrar inget! (detta ligger även på 20 Lager Senares blogg)

Men.. snälla Tomten, jag vädjar nu till Dig då ingen annan kan göra det Du gör..; nästa år önskar jag mig FANTOMEN! (Han är ingen himla fjolla som Pinky Pie i alla fall. Och Devil är väärldens häftigaste varg!)

Hannahwords

1 kommentar:

  1. Hannah, det är lugnt du kommer få julklappar nästa år! Han frågar ju bara om man varit snäll i År! :D

    SvaraRadera