20 december 2008

julefrid i juletid?

Så var det ännu ett lov framför mig och här sitter jag framför datorn i garderoben hemma i Torbjörntorp. På sätt och vis antar jag att det är skönt att vara "hemma-hemma". Men ja. jag saknar Viebäck med tillhörande klasskompisar. Börjar fundera över hur det blir om ett halvår när man säger hejdå, kanske för sista gången till vissa människor.. Jag kommer sakna er.

Idag var jag i Göteborg på jobbintervju/testfotografering för Modelhouse. Det gick ju inte så himla bra alltså. Mina syncsladdar passade inte blixtarna. Jag blev stressad. Fick några minuter att kolla studion innan jag skulle köra, sen kom offret jag skulle fota. Bilderna blev livlösa och tråkiga. Jag är helt enkelt en dålig fotograf. Heja mig. det bästa från idag, och det suger -->

Men ja. lite handlande är alltid tröstande. Jag tänkte att när man ändå är i Göteborg är det väl lika bra! Träffade både Cia och Lena, vi käkade på ett sushiställe.. jag åt nudlar, vilket var gott :)

Sen hamnade jag på något mystisk sätt på julbord tillsammans med min yngsta syster, min bror, mor och två av mina syskonbarn. På ett ännu konstigare sätt hamnade jag där alldeles uppsminkad och uppklädd.. hade KLÄNNING. Once in a lifetime! Det var mysigt och väldigt gott! Men. Snygg var man.

Livet i övrigt.. när det liksom ställs i "standby"-läge, är sådär. mycket att tänka på, som inte blir bättre av att tänkas på. Men jag lever och är relativt glad. Jag äter bättre nu i alla fall!

Jag tänker på dig, kompis.... mycket.

Hannahwords

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar